Lillan

Direktlänk till inlägg 1 februari 2022

Byby babymaker

Av jodi - 1 februari 2022 19:38

Jag har inte vågat säga något innan, för jag våga inte lita på att det skulle bli av. Men idag var jag faktiskt på inskrivning på operation. Jag vet att det fortfarande kan ta väldigt lång tid tills det blir av. Men det är ändå ett steg i rätt riktning. Dom jag fick prata med trodde att operationen kommer bli av ganska snart iaf. Dom vill operera fort eftersom att mina smärtor har ökat. Så om dom bara som får ok uppifrån att börja operera igen, så kommer jag få en tid.
Jag fick veta att dom skulle ha ett möte idag om de hela. Så har man tur kanske det snart drar igång igen. Troligtvis kommer jag bli uppringd och bli inlagd direkt samma dag, för att sedan opereras dagen efter. Det kan gå fort.
Nu har jag ju sällan turen på min sida. Men det är kanske bäst att börja ta farväl av min livmoder och äggstockar. Dom har gjort ett toppen jobb när det kommer till mina barn. Så jag är evigt tacksam! Men nu har dom inget mer positivt att ge. Det känns sorgligt att ta bort dom. Jag tänker mycket på hur det kommer kännas efteråt. Kommer det känns tomt? Kommer smärtorna försvinna eller ändras?...
Jag hade önskat att dom kunde få stanna kvar. Men nu är det som det är och det är dags att ta farväl. So byby babymaker, byby!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards