Lillan

Direktlänk till inlägg 27 december 2021

Välbehövlig lyckospark

Av jodi - 27 december 2021 00:30

En väldigt mysig dag med vänner!
I två månader har jag varit väldigt isolerad. Min älskade son har varit sjuk och mått väldigt dåligt. Det krävdes många besök på akuten innan vi fick rätt hjälp. Med rätt medicinering mår han nu mycket bättre. 6 dagar nu utan feber. Och igår var han glad och lekte precis som han vanligtvis gör. Äntligen är han sig själv igen. Idag har han dessutom ätit (normalt) igen. Det gör mig så jävla lycklig!

Idag åkte vi och hälsa på kära vänner. Det var så välbehövligt! Jag behöver mer sånt i mitt liv. Jag mår som bäst när jag har nära och kära runtomkring mig. Människor som drar upp mitt humör lite. Idag har jag mår bra och varit glad. Det var länge sen. Nu hoppas jag att all skit som hänt de här året lugnar sig och vi får lägga mer tid på att göra sånt som ger lite extra här i livet.

Jag har fått en liten nystart och känner mig taggad på så mycket olika saker just nu. Jag vill läsa mera tid på mig själv. Jag ger allt till min man och inte minst mina barn. Men jag behöver få lite tid till bara mig här och var. Jag ska börja prioritera min hälsa igen. Göra sånt som min kropp behöver i så stor grad jag klarar av. Jag vill också börja göra mig själv i ordning (extra fin) ibland. Kanske ge mig själv fler anledningar att faktiskt krypa ur pyamasen och dra en borste genom håret. Jag verkligen längtar efter att få en bättre tid framöver nu. Det är jag ta mig faan värd!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards