Lillan

Direktlänk till inlägg 1 december 2021

Jag har inte fått nog... tydligen

Av jodi - 1 december 2021 11:34

Sitter hemma och myser med sonens snutte. Känner att jag håller på att bli aningen känslosam. De här året har verkligen inte varit vårat år.
4 nedsövningar.
2 spiraler som fastnat i livmodertappen som fick slitas ut.
1 hål i livmodern.
1 elak polyp
Cystor
Flertalet smärtsamma undersökningar.
Långvarig blödningen.
11 stycken (än så länge, blir många fler) vidriga sprutor.
Ingen stöttning från vården (inget nytt dock)

Biverkningarna från sprutorna är inte bara smärtsamma och obehagliga. Dom är dessutom dyra. Min syn har blivit lidande så ja måste nu skaffa nya glasögon. Något annat som är dyrt är att vi måste köpa ny bil. Min man var med om en bilolycka för ett par veckor sedan. Med tanke på att bilen blev skrot så klarade han sig väldigt bra som tur är. Men det var läskigt som fann! Jag fick flashbacks från min egna olycka 2004. Det var som att allt hände igen. Som tur var så fick ja ju en bil som vi kan använda tillfälligt nu. Men det visade sig att den inte vet helt kry den häller så vi fick lämna in den på reparation. Gick som tur va att fixa till den, men det är inte så kul timing så här inför jul. Mycket problemlösning och stress hela tiden.
Både min fysiska och psykiska hälsa har fått sig en smäll.
Man tänker att nu får de räcka med skit, de måste vända. Ni vet att den tanken är väldigt farlig att få. Så fort den tanken bildas i hjärnan så får man en klump i magen, och man vet redan då att något nytt kommer krypa fram o bita en i röven.
Idag kom de. Men de missade dock röven.... Fast de va inte långt därifrån. Diskbråck i ländryggen.

Nu tänker jag ist att det troligtvis kommer krypa fram flera problem innan året är slut. Jag kryper bokstavligt talat på mina knän. Men ja säger bara: Bring it on!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards