Lillan

Direktlänk till inlägg 29 september 2021

Provsvar

Av jodi - 29 september 2021 22:35

Älskar min fina blomma! så stor och så starka klara färger. Helt underbart vackert! Ska verkligen försöka hålla denna vid liv. Helt klart min favorit blomma. Även om ja glömt vad den heter :)

Mina provsvar har kommit in nu. Har fått veta två saker som bekymmrar mig. Nr 1: En choklad cysta (blodfylld) har hittats på vänster äggstock. Den är inte så stor än så länge men det är väldigt bekymmersamt att den har uppstått trots behandlingen jag går igenom just nu. Hur faan kan skiten fortsätta växa!?!? Finns det något hopp alls om att någon gång lyckas stoppa tillväxten? Känns så meningslöst. Går igenom de här helvetet och mår skit samtidigt som endometriosens bara pekar fuck you åt mig.

Nr 2: Jag fick ett brev om att ingen endometrios kunde ses från insidan av tarmen. Sen va brevet slut. Men ytterligare ett fynd gjordes som ingen sa någonting om.
Jag fick in på 1177 för att kolla statusen på remissen till operation. Läser då också att dom faktiskt hittat en polyp i tarmen. Den är inte av den goda sorten... Som tur är så är den liten iaf.
Blir så förbannad över att jag inte blir meddelad om såna här saker. Va mer har dom sett i min kropp som som inte berättat? Min tillit till vården bara fortsätter att sjunka. Nu måste jag själv ringa upp någon för att få svar om vad som händer nu. Tog dom ut den? Är den kvar och jag måste genomgå ytterligare en procedur? Kan det finnas flera?
För att den ska övergå till cancer måste den växa några millimeter till. Så den utgör ingen fara som läget är just nu. Men med tanke på att jag har ökad risk att få just tarm cancer så vill jag verkligen veta att den inte är kvar i mig.
Nu har jag ju fått googla mig till den här informationen eftersom att ingen kontaktat mig. Är så besviken på vården så de finns inte....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards