Lillan

Direktlänk till inlägg 7 september 2021

Mamma miss

Av jodi - 7 september 2021 20:22

Inte bara vädret som är både varmt och kallt. Lillan har svårt att bestämma sig. Då blir det hälften hälften. När hon var liten hade hon alltid omaka par strumpor på dig. Bättre vara barfota än ha lika par på sig, tyckte hon. Tydligen är det något som sitter i än ^^.

Idag gjorde jag en stor mamma miss när det kommer till Lillan. Ända sedan förra veckan har jag sagt till familjen att dom måste påminna mig om att det är studiedag på tisdag (idag). Lillan sa till mig igår att "idag får jag vara uppe sent för det är studiedag imorgon"... Just de!
Imorse ringde klockan och jag fick upp och gjorde iordning lillebror för dagis. Var extremt nöjd över mig själv som kom ihåg att skolan va stängd idag. Lillan fick sova kvar när vi gick iväg. På vägen går vi förbi skolgården och jag reagerar på att det är lite mycket barn på gården... Går vidare och möts av en utav Lillans klasskompisar som cyklar till skolan. Jag blir nu väldigt nervös och ringer min man så får dubbel kolla att det verkligen är studiedag idag. Och självklart är det inte de! Det är samma datum fast nästa månad. Så illa! Hon blir väkt och får hela 12 minuter på sig att göra sig iordning och gå till skolan. Tur vi bor så nära som vi gör. Hon hann faktiskt i tid. Men så dum ja känner mig. Är så rädd att missa att jag ligger en hel månad för i tiden. Jaja, det löste sig bra ändå och hon förlät mig som tur va :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards