Lillan

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2021

Kalas dag

Av jodi - 22 augusti 2021 11:39

Är så glad och tacksam för att jag hade en bra dag igår. Det var fullbokat från morgon till natt då vi var bjudna både på Namnfest och 50 års fest på helt olika orter. Först med barn och sedan själv utan. Stress, planering...ja, Tetris helt enkelt.
Självklart blir inte allt som man tänkt häller. På väg till kalas blir självklart Lillen åksjuk och spyr ner hela bilden. Torka rent unge, stol, säte och dörr vid vägkanten....Vi har självklart inga extra kläder med oss, så vi får stanna o köpa nya kläder på vägen. Är ett under att vi ändå han skapligt i tid till namnfesten.

Känns som att jag knappt han varva ner innan taxin kom och jag skulle till nästa fest. I taxin får jag veta att en person till ska på. Tänkte att "ok, nu är dom inte begränsade av Corona längre"... Kändes lite otryggt. Väl framme står det 10 unga tjejer som ska åka med. Men hör här... Chauffören kan BARA släppa på 4 stycken. Ja trodde dom skämta med mig. Men nopp. Så jag knäpper upp mig och sätter mig längst bak i bussen för att va så långt ifrån som som möjligt. Kan de varit 30cm till tjejen framför.... Så illa!
När dom väl släppts av så ska ytterligare en person åka i taxin. Denna gång en kvinna med två stora pudlar. Jag med astma och allergi får inte åka med djur... Det vet dom om. Men va faan, skit samma (tydligen). Ja hoppar nu fram igen för att komma så långt ifrån hundarna som möjligt. Inte den smidigaste resan direkt. Kom såklart även sent till 50års festen men kom fram iaf.

Det har varit en bökig dag men samtidigt väldigt rolig. Jag har kunnat vara med och varit uppe en hel del från rullstolen. Den brinnande smärtan inombords gick att tygla och ja är så glad att jag kunde vara med. Saknar verkligen släkt och vänner.... Bara umgås och ha kul!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards