Lillan

Direktlänk till inlägg 4 april 2021

Perkele!

Av jodi - 4 april 2021 00:14

Idag råkade jag ut för ett riktigt svin på akuten. Han behandlade mig illa, var kartig och dryg. Han skulle typ tvinga mig springa maraton när har ont som in i helvete. Men jag var trevlig tillbaka trotts att han verkligen inte förtjänade de.

Först skulle jag ta av mig och byta om till linne. Har aldrig varit med om det innan. Men han sa att ja måste byta om för han vill känna på min mage. Varför inte bara lyfta på min tröja lite som alla andra gjort tidigare, tänkte jag? Men jag bytte om och tog mig upp på brittsen. Resan in och allt bök har lätt till att jag nu får ondare än innan.

Sen kom han in och tog blodprov. Det var inget konstigt med de. Men sen jag kom in har jag fått mera ont. Så när han bad om ett kissprov så sa jag att ja inte tror att jag klarar de. Då säger han att jag inte får komma till kvinnokliniken. Vilket är konstigt för jag har aldrig behövt varken byta kläder eller lämna urinprov tidigare. Så jag fråga varför. Då blev han irriterad och gick. Någon undersökning av magen gjorde han aldrig.

Efter ett bra tag ringer jag själv upp till avdelningen och ber dom hämta mig. Dom ringer ner till idioten och säger att ja får komma upp direkt utan kissprov. Nu blev han mer än irriterad. Han fräser att jag ska upp nu. Jag påpekar att " ja det finns ju faktiskt en vårdplan, så varför inte följa den?"

Jag ber om ett handtag för att ta mig från bristen till rullstolen. Här börjar han bli grym. Han säger tjurigt "men du behövde ju ingen hjälp för att komma upp till brittsen". Jag säger att jag nu har ondare än när jag först kom in så därför behöver jag hjälp nu. Han säger att han inte kommer hjälpa mig fören jag satt ner båda fötterna i marken. Jag säger att jag har dålig balans och skulle behöva lite stöd, någon att hålla i. Men igen säger han att han vägrar. Kan tillägga att brittsen är jätte högt upp. Jag gör ett försök och hamnar mellan britts och rullstol i en jätte konstigt ställning. Bara tårna på en fot når marken. Här ber jag verkligen om lite hjälp för att ta mig hela vägen upp. Gör ont som in i *piiiip*....
Men han står bara o tittar på mig och påpekar att jag fortfarande inte har båda fötterna i marken. Och får därför ingen hjälp. Där hänger jag ett bra tag innan en sköterska kommer in. Då helt plötsligt dyker hans hand fram till undsättning. Fram tills nu har jag varit trevlig. Men här tar trevliga jag slut.

Han säger nämligen till sköterskan att jag vägrat hjälp och att han inte fått peta på mig. Nu jävlar blev ja förbannad! Skrek åt honom att han ljuger som ett jävla as..... Du är en riktig jävla tortyr mästare! Kan hända att jag också lyckades klämma fram ett finger för att riktigt påpeka vem jag skäller ut.

Ja, ja kanske skulle formulerat mig lite bättre *harkel*. Men han drog ut på mitt lidande väldigt länge och värkade tycka det underhållande att se mig lida. Till mitt försvar så hade jag också väldigt ont.

När han och sköterskan väl hjälpt mig till stolen så slet han handen ifrån mig och la mina skor hastigt på min rygg (eftersom att jag lutar mig framåt).

När jag väl kom upp till avdelningen så väntade dom på mig och (hör och häpna) jag fick hjälp på en gång. Dom tyckte det var konstigt att dom höllt kvar mig så länge på akuten som dom gjorde. Vården på kvinnokliniken har verkligen blivit bättre på att bemöta endo patienter...iaf mig ;) dagens ros. Men Akuten skulle kunna bli bättre....utan den där ohjälpsamma, självupptagna typen. Dagen ris!

Jag är nu på väg hem tack vare kvinnoklinikens undsättning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards