Lillan

Direktlänk till inlägg 5 januari 2021

En vändpunkt som gör åta helvete ont

Av jodi - 5 januari 2021 16:09

Nu är spiralen insatt. Det fick bra, jag sov som en stock. Detta ska nu värda allt åt rätt håll. Få stopp på blödningen och på så vis förhoppningsvis minska smärtorna.

Problemet uppstår när ja vaknat. Det tar inte många minuter på uppvaket innan smärtorna kryper sig på. Kryper o kryper....de e mer som en stor fet jävla käftsmäll som skriker "här är ja!!!"

Läkaren kommer, ställer sig en bit bort ifrån mig... (troligtvis för att ja kanske skulle vilja ge henne en stor fet käftsmäll också).
Hon berättar att jag kommer ja extremt ont nu några dagar framöver och de kommer bli väldigt tufft.
Tack för den! Men ja vill inte klappa till henne för de. Jag uppskattar att hon är ärlig mot mig. Och att hon förstår att jag faktiskt har väldigt ont. Hon hjälper mig med smärtlindring hemma, men trotts de kommer jag ligga långt ifrån en ok smärtnivå.

Blir det helt ohållbart så får ja självklart åka in igen. Men vi är överens om att jag ska försöka åka hem idag.
Blödningen lär ta 2-3 veckor innan den ger med sig. Och smärtorna våga hon inte särskilt något om. Eftersom att ja har haft ont så länge kan smärtan fått för sig att flytta in.

Jag är väldigt osäker på hur ja ska hantera de här. Jag är så utmattad redan av smärtorna jag haft fram tills nu. Men ja får blicka framåt. Det här ska ju ändå göra allt bättre på sikt. En vändpunkt som börjar med att göra allt mycket värre....
Jag har iaf lilla Skaliz att gosa med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards