Lillan

Direktlänk till inlägg 29 december 2020

Hemma.... Hur länge?

Av jodi - 29 december 2020 22:20

Vanligtvis när jag får smärtlindring på sjukan så väntar man kvar för att se om smärtan lagt sig något när effekten av medicinen släpper. Oftast går det upp och ner några våndor innan det lägger sig på en ok nivå och man kan åka hem. Så gjorde jag inte den här gången. Så fort jag fick smärtlindringen så åkte jag hem. Någon läkaren fans ändå inte på plats och jag vill inte vara ifrån min familj. Är fortfarande livrädd sen jag låg inne tre veckor i sträck....har inte släppt de än. Litar inte alls på vården.
Jag åkte jag hem och är nu hemma med min underbara familj. Nu hoppas jag bara på att jag kan lyckas hålla nere smärtan själv och slippa åka in igen.

Planen om att sätta in en spiral i mitten av januari har spolats. Eftersom att jag har så ont så ville dom sätta in den redan på måndag. Jag blev jätteglad! Men det ändrades så fort jag gett dom min hälsodeklaration. Tydligen har dom glömt bort/missat helt att jag inte tål jordnötter. Eftersom att de då krävs en annan typ av narkos så måste jag sövas på stora operation ist. Så nu vet dom inte alls när dom kan lyckas sätta in den.

Nu har jag inget datum att förhålla mig till. Måste bara stå ut med smärtorna i vad som känns som en oändlighet....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards