Lillan

Direktlänk till inlägg 16 december 2020

Att något så litet kan leda till något så stort

Av jodi - 16 december 2020 13:00

För 12 dagar sedan gjorde jag ett stort misstag. Jag glömde att ta dagens p-piller. Eftersom att jag ändå har en p-stav kan man ju tro att det inte skulle vara någon big deal. Men det blev katastrof. Redan dagen efter var blödningen igång...och är inte borta än. Smärtan började redan samma dag med ett smärtanfall. Sedan dess har smärtorna borrat fast sig och anfallen kommer ofta. Men en livlig bebis är det inte så lätt att få vardagen att fungera när smärtorna plötsligt tvingat ner en på golvet. Jag har behövt mycket hjälp (vilket jag fått, tack mamma) och vi har dessutom barnsäkrat sånt som vi inte behövt tänka på tidigare. Mycke stök runtomkring för något så litet som ett p-piller. För o inte tala om hur extremt jävla ont det faktiskt gör!
I förrgår ringde min läkare upp mig. Pga detta så vill hon att vi sätter in spiralen nu. Har tidigare sagt nej för att jag ammat och inte kunnat vara ifrån sonen. Eftersom att jag måste sövas för att sätta in spiralen så är det smart att även operera samtidigt. I övermorgon blir jag uppringd igen med en plan om hur vi ska göra. Känns så jobbigt för jag vill inte vara ifrån familjen. Men är också orolig för hur länge till jag kommer behöva ha så här jävla ont. Hur länge står man ut? Inläggning i coronatider utan stöd av vänner och familj....de överlever ja nog inte. På med leendet, begrav smärtorna, och få vardagarna att fungera lite till.

...En dag i taget

 
 
Jesse

Jesse

16 december 2020 16:37

Ta det lugnt även om det är svårt, säg till om du behöver något. Vad som helst! ❤️ Kram

http://Nouw.com/Jessepaloma

jodi

16 december 2020 17:44

*hjärta* Tack! Ja försöker ta de så lungt de går. Sitter mestadels på golvet med nödvändigheter inom räckhåll. Som tur är så är idag förhoppningsvis Kalles sista fulldag iår. Så imorgon kan jag flytta upp i soffan igen ^^ kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards