Lillan

Direktlänk till inlägg 7 juni 2017

Ny/gammal läkare

Av jodi - 7 juni 2017 22:45

Sitter i soffan med en nervös klump i magen. Imorgon ska jag upp till sjukhuset igen. Denna gång ska jag träffa min nya läkare då min gamla slutar. Han är inte helt okänd för mig. Vi har pratat tidigare, o vi har kramats....eller, jag kramade honom, av glädje efter min förra operation. Det var nämligen han som opererade mig ^^. Trotts allt var det en lyckad operation.

Nu är han iaf min nya läkare nu. Men jag är nervös över att byta läkare. Hur ser han på mina behandlingar, mediciner, min framtid?
Senaste tiden har mina smärtor ökat markant. Jag undviker att röra mig mer än jag absolut måste. Men även i vila smärtar det en hel del. Jag orkar inte så mycke innan jag kör slut på mig. Magen svullnat upp och blir stenhård precis som den blev innan operationen (smärtorna i magen blir så kraftiga att musklerna spänner upp sig i försvar).
Jag vet att det går upp och ner men diagnosen Endometrios, men jag önskar att nuläget är så illa som det blir som värst nu med nya behandlingen. Det som oroar mig nu är att jag kanske måste börja om när det kommer till behandlingar. Jag har ont i armen av min p-stav. Behöver den tas bort och jag inte får sätta in en ny så blir de problem. Med enbart spiral kommer jag inte långt när det gäller fighten mot Endo. En till sak jag oroar mig för är ifall han vill undersöka mig. Måste jag ta med mig rullstolen ifall att? Har inte bokat med den i Färdtjänst resan. Är så jävla onödigt att släpa med i onödan... Just ju gör de så ont att jag kan behöva rulliz även utan undersökning *suck*. Mycke tankar just nu. Kommer säkert gå hur bra som hälst. Behöver bara ventilera lite ^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards