Lillan

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2016

Bråkat rejält med min läkare

Av jodi - 3 oktober 2016 19:41

Det va länge sen jag var så arg som jag var idag. Min läkare på vårdcentralen ringer upp mig och ger mig världens utskällning, för att arbetsförmedlingen bett han om ett läkarintyg som sammanflätar mina diagnoser. Han nästintill skrek åt mig i telefonen. Jag blev så förbannad!
Så jag gick ner till vårdcentralen och säger till receptionen att "jag vill byta läkare för hela familjen för de där aset vill ja aldrig se igen". Helt plötsligt känner jag en hand på min axel o då står faanskapet där. Han säger lugnt att "vi fixar de där, ja ska kolla påt imorgon". Då blev jag rasande o höjde rösten "nu jävlar passar det att prata lungt till mig men på telefon kunde du bara skrika!" Då har han mage att lägga sina händer om mina kinder (säger: men lilla gumman) antagligen för att försöka lugna mig. Men då skrek ja så de eka över hela vc "DU RÖR INTE MIG!!!".....Från och med nu va de endel ögon/öron som riktades åt vårat håll. Han ville att vi skulle gå bort (mot ett rum antar jag) men då avbröt jag på en gång "tro faan inte att du ska kunna prata med mig på ett rum och skrika o köra över mig igen! Vi stannar här så folk får höra hur illa du talar till mig!"....( lugn o foglig blev han kan ja lova).
Han börjar förklara att han inte kan skriva någon intyg till mig. Jag har för många journalanteckningar och han har för lite tid. Han säger att han inte kan skriva nya intyg år på år åt mig, jag ska nöja mig med de ja fått. Min respons "Så länge jag bara får intyg fulla med skit så e de klart som faan att jag kommer tillbaka efter nya". Vi bråkar fram och tillbaka och jag blir så arg så tårarna rinner.
Han håller med arbetsförmedlingen om att mina jobb chanser är noll. Däremot påstod han att ams sagt att jag är fullt frisk och helt smärtfri *Haha*. Viste att han ljög men ringde ändå upp min handläggare för o kolla och få lögnen bekräftad. Inte nog med att han ljög så hade han även ringt och varit otrevlig även mig henne. Nedvärderat henne... "lilla gumman du ska inte tro att du kan få mig att skriva något intyg". Va e de för själva människa som tar sig rätten att bete sig så illa!
Fly förbannad blev jag och det fick han och hela vårdcentralen göra.
Efter vårat bråk sa han trotts allt att han skulle fixa ihop något...han som promt varken kunde eller hade tid bara en halvtimme tidigare. Vi avslutade där och gick skilda vägar....Men jag bad om ursäkt till receptionisten först för allt liv vi orsakat.

Bara två timmar senare träffar ja på han igen inne på hemköp...då säger han att han har skrivit ett intyg! Wtf? Han som först hade 0 minuter till övers, fixa allt på under 2 timmars tid! Han behövde verkligen få sig en rejäl utskällning. Tänk om han bara kunde ha skrivit de från början utan att behandla andra illa först.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards