Lillan

Direktlänk till inlägg 6 juni 2016

Känslosamt firande

Av jodi - 6 juni 2016 22:23

Idag firade vi våran årsdag (två dagar tidigare). För 8 år sedan hade vi våran första date på Smultronstället. Tack vare den dagen är vi nu den perfekta familjen vi är ;). Fru, man, barn och Volv...nej Saab va de ja ^^. Så mycke kan hända på kort tid.
Vi håller på traditionen och åt glass på Smultronstället...så mysigt, och triggar igång sånna underbara minnen om dagen vi först träffades. Var ju ingen överaskning att Lillan valde just frost glassen :). Men minnes trippen slutade inte där. Mannen överraskade mig när vi skulle åka hem... Istället svänger han av och åker emot Mem. Den plats i världen som jag älskar mest. Platsen där jag och Michele alltid badade som barn. Platsen där Michele nu är spridd och vilar i frid. Jag satte mig ner vid fyren med fötterna hängande ner mot vattnet och lät vågorna skvätta ner mina fötter. Jag gick från leende till gråtande om vart annat. Log när jag tänkte på alla minnen från barndomen då hon var en så stor del av mitt liv. Gråtande när jag sen tänkte på att hon inte finns här vid liv och lever livet med mig. De må va jobbigt men sammtidigt finns det ingen plats som kan få mig så lugn och harmonisk som fyren vid Mem. Det känns som att en del av henne följer med en när man vänder hemmåt.
Helt otroligt hur mycke man kan sakna någon... Hon har en stor plats i mitt hjärta, min ängel <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards