Lillan

Direktlänk till inlägg 14 februari 2016

Hjärtan

Av jodi - 14 februari 2016 05:30

De här underbara kortet fick vi (hela familjen) hem i brevlådan igår.
"Tillsammans...är vi oslagbara! Kramar på allahjärtansdag.
Jag älskar er / Farmor"

Som att hon viste precis vad jag behövde för o få extra kraft och ork inför denna dag :). Hon är bäst min farmor helt enkelt!

Igår var det en spännande dag. Dagen började lite lungt men eftersom lunch blev de full rush. Först åka på simskola med Lillan som simmar sååååå duktigt redan *stolt*. Därifrån körde mannen oss till barnkalas för lilla T fyllde hela ett år!. Där han vi va ca en timme innan vi blev upphämtade igen. Denna gång gick turen till Lillans bästa kompis (med familj)...Lillan ska nämligen få sova över där för första gången. Så länge hon har längtat efter detta :D. Därifrån bar det av hem en snabbis för att fylla på pillerburken (sov visade sig va behövligt) för nu blir de äventyr...in till stan. Vi hade ett bokat bord på New york legends som väntade på oss och 6 personer till. Tyvärr blev vi en mindre på grund av sjukdom :(...men 7 totalt. De som e spännande med Ledgends är att det var hela FEM trappor till vårt bokade bord längst in på nedre plan...o ingen hiss! Hej hopp rullis, de va bara att traska på. Ner gick skapligt även om de triggade igång lite kramper under middagen. Upp va aningen tuffare sen. Ingen hade nämnt för mig häller att detta är en sportbar... o de va inte bara en tv man kunde snegla på. Runt vårat lilla bord fanns det hela Fyra apparater som skrek fotboll!! Hög musik på detta :O
Här blev de en redig fight för ADD:n kan ja lova. Trotts det va de väldigt mysigt att sitta där allihopa tillsammans. Helt slut efter detta men ju över till nästa station...Hemma kväll för o köpa film godis *viktigt*. För nu skulle vi vidare hem till Mickis soffa o mysa framför en skräckis. Här fanns ett mysigt soffhörn där ja fick gosa med både älsko och värmefilt <3. Runt midnatt var det dax att åka hem igen...12 timmar senare ^^. Vi tände lite ljus o tjålade till halv 2 innan vi skulle somna. Vi saknar inte alls Lillan *harkel*. Bra träning för oss att hon sover borta för ingen av oss kan helt slappna av när hon inte är hemma. Hon är ju vårat allt, vårt lilla hjärta.
Nu är klockan snart 5:30 o ja har inte somnat än. Varken kropp eller knopp har haft en lätt dag idag. Men med alla underbara vänner runtomkring så har det varit en riktigt riktigt bra dag! O nu är det inte många timmar kvar innan vi kan hämta hem Lillan ^^. Längtar otåligt. Men eftersom att det är just allahjärtansdag nu så ska vi förbereda en liten överraskning till Lillan här hemma innan vi hämtar henne. Är det någon som ska firas denna dag så e de hon! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards