Lillan

Direktlänk till inlägg 3 februari 2016

Tankarna är på topp idag!

Av jodi - 3 februari 2016 15:55

Smarta jag är i farten igen. Den första dumma idén ja fick imorse var att gå med i viktväktarna...-what have I done?!?!?
Min tanke är att jag ska lära mig hitta en fin gräns mellan svält och mitt chokladiga jag. Ofta äter ja på tok för lite på grund av smärtor,illamående eller aptit brist. Och de i sin tur kompenserar jag med att äta choklad, antagligen för mycke choklad. För lite eller för mycke helt enkelt. Testar i tre månader o ser vad som händer. Än så länge har jag ju följt råd från min dietist. Sen ja börja hos henne har jag bara gått upp i vikt så ja kände för o testa något nytt. Efter att jag registrerat mig tog de nog bara 1 timme innan jag kom på att "Oohh, ja vill baka!".....ehhh Yea right!

Efter att ha kämpat mot mitt sug så fick jag den briljanta idén nr 2... gå ut!
-Stänger jag av hjärnan ibland eller vad faan e de med mig?!
Ut gick ja, utan rullis. Här ska promeneras!.... eller inte. De va hur skönt som hälst ute o ja satte mig iaf ner i solen en stund. Men ja kommer ju ingen vart. När ja tagit mig in igen hamnar jag återigen i mitt soffhörn med värmedyna o tårar i ögonen. Jag säger ju att "jag är inte så gammal än". De e tydligt de, annars borde ja kanske ha lärt mig av mina misstag ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards