Lillan

Direktlänk till inlägg 14 december 2015

Dagens läxa....

Av jodi - 14 december 2015 21:10

...Inget smink på jobbdagar ^^.
Tanken va ju att ja ville se pigg o fräsch ut...*harkel*. Jaja, jag har iaf överlevt dagen och kämpade på bra.
Det har varit en bergodal- dag idag. Kämpigt på många sätt och bra på andra. Jag gjorde bra ifrån mig på jobbet o e stolt över de. Men nacken går åt helvete så ja har gråtit större delen av delen (vilket syns)....har häller inte kunnat äta pga illamående.
Somna när ja kom hem och fick en väldigt dålig nyhet när jag vaknade. En nära väns katt fick idag somna in pga cancer. Älskade lilla Toulouse! Jag höll henne redan när hon var en nykläckt liten hårboll ute hos min pappa på landet. Blev kär i henne redan då och blev så glad över att hon fick flytta in hos min älskade vän. Under en period bodde hon hos mig o retade gallfeber på mig *hatkärlek*.
Känns så tungt att inte kunna vara nära o trösta när sånt här händer... Älskar ju både kissen och hennes matte.

Senare på kvällen kom den goda nyheten. Hade känts godare om den kommit en annan dag men o andra sidan e de ju bra med lite positiv uppmuntran en mörk dag.
Socialstyrelsen har äntligen beslutat att dom vill ta fram nationella riktlinjer för endometrios! Vilket är något vi endosystrar kämpat för nu en tid. Vi kommer aldrig sluta kämpa för att få den vård vi behöver....vård över huvud taget i många fall. Så det är helt klart en stor vinst.

Avslutar dagen med ett stort <3 för Toulouse

 
 
Ingen bild

Tove Lindgren

17 december 2015 12:06

Hejsan,
Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på tove.lindgren@pvmmedia.com så kan jag skicka mer information.
(Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
Mvh, Tove

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards