Lillan

Direktlänk till inlägg 15 januari 2015

Nanny vecka

Av jodi - 15 januari 2015 20:20

Den här veckan har jag varit barnvakt åt dom här söta grabbarna. Vid tre olika tillfällen ca en timme. Det har varit livat här hemma...på ett roligt vis ^^. Jag har fått läsa och spela spel med dom. Men mest har dom ränt runt med Lillan i hennes rumm o skrattat. Härlig vecka!...på flera sett. Jag har också börjat må bättre denna vecka. Illamåendet är mildare nu och jag kan äta normalt. På någe vis känns även smärtorna annorlunda. Jag har lyckats ta en lång och två korta promenader. Helt underbart. Smärtan finns där men den är mer hanterbar. Har helt enkelt mer energi att orka med. Är inte alls lika trötter om dagarna...kommer på mig själv att ja blir rastlös tom :). Idag har jag dock haft en riktig skit dag. Ökade smärtor som vrider runt ordentligt i magen. Tar liksom luften ur mig. Ibland har tanken på att åka till sjukan slagit mig. Men som tur e har det lättat imellanåt. Efter en lång dag är jag nu helt slut. Det tar på krafterna. Ja hoppas det blir bättre under natten så jag kan jobba imorgon. Min närvaro ligger på runt 2timmar i veckan nu...inte bra. Denna vecka vill ja komma upp i 4. Har ju ändå känt mig piggare än vanligt. För "normala" låter de säkert ynkligt och patetiskt med 2 eller 4 timmar. Men för mig är det stor skillnad. För att samla på mig extra energi ska jag se ett avsnitt av SoA nu innan jag lägger mig ^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards