Lillan

Direktlänk till inlägg 2 december 2014

Läkar besök...ger som vanligt ingenting!

Av jodi - 2 december 2014 19:53

Många undrar varför jag inte träffat läkare mera regelbunder de senaste tio åren (för nackskadan). Men det har sin förklaring. Jag får aldrig ut någonting vettigt ifrån dom. Idag tog jag med mig min handledare från jobbet för att få lite uppbackning om att min situation inte fungerar. Det hjälpte inte då läkaren varken lystnade på henne eller mig. Han avbröt mig så fort jag skulle säga någonting. Han frågade aldrig vad jag har svårt för eller vad jag inte klarar av, hur mitt liv ser ut osv. Helt ointresserad. Allt han babblade på om i 60 minuter va att jag måste se möjligheter. Vilka möjligheter kunde han själv inte nämna. "Allt går att rehabilitera". Jasså, men hur ska jag göra då för att må bra....har ju ändå försökt i 10år. Det hade han inget svar på häller. Skit besök! Är iaf glad att jag inte var själ så någon mer ser hur jag blir behandlad av läkare. De ända som var ok va att han skickar mig på en ny röntgen.
När han undersökte nacken var han väldigt hårdhänt men de gick ändå bra...tills han la händerna på mitt huvud och lutade mitt huvud snett och tröck nedåt med all sin kraft. Det svartna för ögonen och jag höll på att spy. Efter de mår jag fortfarande kasst. Ont, mår illa och är snurrig. En helt bortkastad dag helt enkelt....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards