Lillan

Direktlänk till inlägg 18 november 2014

Mitt liv <3

Av jodi - 18 november 2014 22:13

Det har snart gått 4 år sedan Lillan kom till jorden, min lilla ängel. I väldigt många år har jag försökt kämpa mig fram till ett arbetsliv, och detta året har jag tillslut "lyckats". Jag har varit på arbetsutredning 10 månader nu. Under dessa månader har jag varit borta minst 2 månader pga att jag satt i rullstol och opererades. Utöver de har jag sällan klarat mina tre dagar i veckan och minskat från två timmar per dag till en. Det har inte gått som det borde med andra ord. Jag har börjat inse att det förstör mer för mig att "jobba" än vad det ger. Min handledare håller med mig och tycker inte att det är värt att fortsätta. Jag kommer ändå aldrig komma upp i 25%. Jag har också fullt stöd ifrån arbetsförmedlingen vilket känns skönt. Nästa steg är att kalla in arbetsterapeuter och läkare för en hälso/arbets utredning. Sen börjar det roliga med att söka aktivitetsersättning om igen. Känns inge kul alls för de tär så mycke på psyket. Men jag har mycke stöd runtomkring mig nu iaf så vi får hoppas det går vägen. Inom en förhoppningsvis snar frammtid kommer mitt heltidsjobb bli att vara 100% mamma åt min älskade lilla tjej. Hon förtjänar att få den kraft och ork jag har om dagarna. Ist för att kämpa på jobbet, sova och sen inte ha några krafter kvar till familjen. Hon förtjänar det bästa. Så jag ska försöka tänka positivt och tänka på vad jag kan göra för henne sen, ist för att älta att jag är för värdelös för arbete. Hon är ju min största glädje här i livet. Så varför inte ge henne all min tid <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards