Lillan

Direktlänk till inlägg 22 mars 2019

Upprättelse

Av jodi - 22 mars 2019 21:23

En dag med både bra och dåliga sidor. Jag har orkat fixa lite här hemma. Har mer energi om dagarna nu när jag fått hjälp med sömnen. Har varit jätte skönt att känna att jag kan och orkar mera igen. Tyvärr så har jag inte alltid koll på vart gränsen går. Jag borde slutat långt mycke tidigare än ja gjorde. Det slutade med en fruktansvärd smärta. Jag fick lite bukt med den tillslut, men det gör fortfarande väldigt ont och jag önskar att värmedynan kunde ökas med ca 100°.

Hur som hälst så fick jag idag svar på anmälan som jag gjorde förra månaden... (coloskopin från helvetet). Dom hade faktiskt dokumenterat hela förloppet så jag fick bekräftat att dom var medvetna om hur smärtsamt det var för mig. Det står att dom inte kunde ge mig mer smärtlindring. Dom beklagar att det blev som det blev och att jag vid framtida undersökningar bör bli inlagd både innan och efter, för vård. Och att undersökningen bör utföras i narkos.

Dessa papper tar jag med mig till läkarbesök ett nästa vecka... Vill att det står med i min vårdplan (journalen) så att det inte blir likadant i framtiden. Vill verkligen inte gå igenom denna undersökning någon mera gång, men jag har en känsla av det är oundvikligt. Jag har nämligen märkt att den nya medicinen mot ulcerös kolit har hjälpt. Vilket är jättebra! Men det betyder samtidigt att jag troligtvis har sjukdomen. Vilket i sin tur leder till flera undersökningar. Med tanke på de så e jag glad att jag gjorde en anmälan och fick hem dom här papperna. *Ger mig själv en klapp på axeln*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards