Lillan

Direktlänk till inlägg 1 februari 2018

Hanterbar smärta

Av jodi - 1 februari 2018 01:29

Det gick ju bra! Jag som va så fruktansvärt nervös.
När dom väkte mig hade jag väldigt ont. Men efter lite extra smärtlindring la de sig på en nivå som ja kände att jag kunde stå ut med hemma. Så jag åkte hem bara några timmar efter att undersökningen va klar. Bäst o passa på innan de blir värre tänkte ja ^^. Har nu varit hemma sen kl 20. Jag har på tok för ont för att kunna somna. Men jag känner ändå på mig att det här kan bli kortvarigt. Tippar på att jag blir liggande ett par dagar bara. Sen e jag nog på fötterna igen.
Under undersökningen kom dom fram till att jag har framfall. Musklerna har inte gått ihop som dom ska sen förlossningen för 7 år sen! och väggen mellan slida och ändtarm är väldigt tunn. Hur kan de komma sig att dom inte upptäckt detta tidigare? Så många undersökningar och sjukhusvistelser som jag genomgått under åren. Mycke konstigt tycker ja! Med tiden kommer de krävas operation för att korrigera de hela. Inget jag ser fram emot... Men just nu är jag trots allt hemma i Diddebo med min älskade familj. Fokusera på vila och återhämtning nu så tar vi tag i resten nån annan gång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Skapa flashcards