Lillan

Direktlänk till inlägg 30 december 2017

Klättrar mot ljuset igen

Av jodi - 30 december 2017 19:32

Ja föll, ja blev känslokall...Men nu jävlar börjar ja resa mig igen.
Känslorna är lite upp och ner. Men Endometriosen börjar ändå bli hanterbar igen. Jag kan röra mig mycke mer hemma. Men har även börjat gå lite ute också. De känns...men smärtan går ändå att hantera ett tag. Jag håller smärtlindringen på en väldigt låg nivå och klarar smärtorna utan (inte jämt men ofta). Jag kan också dölja smärtorna för omgivningen igen, vilket jag har saknat. Jag kan nu säga att mitt värsta skov någonsin, har gått över. Jag har nu "bara" mina vanliga smärtor kvar. Självklart är jag fortfarande i behov av rullstolen om ja ska röra mig ute. Men ändå. Nu gäller de bara att bygga upp självförtroendet och ta de lungt med nacken..så kommer nog de här nya året börja bra. Hoppfull igen*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Skapa flashcards