Lillan

Direktlänk till inlägg 14 december 2017

Vill bli mig själv igen...I miss me

Av jodi - 14 december 2017 23:14

Skaffade en liten present till mig själv. En text som pushar mig att ta mig igenom dagen. Om inget är planerat på dagarna o ja e själv, så sover jag mig igenom halva dagarna. Visserligen är de kanske välbehövlig eftersom att jag inte sover så mycket på nätterna. De känns också som att jag häldre sover så jag slipper att va själv med mina tankar... ADD:n härjar fritt. Men ja måste försöka ta tag i dagarna och få någonting gjort. Livet måste gå vidare även när de e motigt.

Min födelsedag tidigare i veckan var väldigt känslosam. Lillan firade mig den fina presenter och frukost på sängen... älskade barn! Morgonen började väldigt bra. Men när jag sen blev själv hemma blev de tuft. Det är min första födelsedag utan min farmor. I tretti år har hon funnits där....men nu är jag "on my own". Ångesten tröck över bröstet och tårarna gick inte att hålla inne. När lillan och mannen kom hem igen lättade trycket mer o mer och det blev en mysig kväll men min kära familj. Men farmor är så saknad att de gör ont... hur kommer de bli på jul? Jag har alla år längtat efter julen och älskar den massor. Men dehär året har jag ångest, redan i förväg. Kommer ja kunna känna glädjen eller kommer ja bryta ihop?

Just nu är jag så svag så minsta lilla ger mig ångest. Jag är så trött på att ha ont hela tiden, de tar på mig känslomässigt. Både kropp och själ behöver pushas just nu...Kommer ta på mig detta halsband varje dag tills jag känner mig stark igen.

Jag vet att jag är stark innerst inne. Men skräcken över att igen bli lika illa behandlad av vården sitter i. Min ända trygghet när smärtorna blir för mycket att hantera är borta. Även när de kommer till smärtorna så är jag nu "on my own". Litar inte på någon när de kommer till läkare längre. På något vis måste jag komma över bristen på tillit. Jag vet bara inte hur än. Men jag kan inte fortsätta älta o få ångest när jag ändå inte kan göra någonting.
Nu måste ja ta tag i livet och bli stark, ångest fri och lycklig igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Skapa flashcards