Lillan

Direktlänk till inlägg 29 november 2017

Ja lever

Av jodi - 29 november 2017 17:37

Jag mår långt ifrån bra än. Men jag har börjat kunna leva lite igen. Jag kan le, jag kan vara social, jag kan dölja smärtan lite, jag kan låtsas må bra. O de e så jävla skönt! Hoppas det fortsätter så jag klarar detta längre o längre stunder. Extra stolt är jag över att jag kunde vara med när mina älskade vänner förlovade sig *stort*. Så stolt över både dom och mig.

De här året har varit ett av de bästa och värsta i hela mitt liv. Vi hittade vårat dröm hus och jag känner mig som hemma för första gången i mitt liv i mitt egna hem. Min tidigare trygghet var hemma hos min älskade farmor. Där jag bott fram och tillbaka i hela mitt liv istort sett. När hon dog iår, så dog en del av mitt hjärta, en stor del. Behöver henne i mitt liv, framförallt nu.

Jag har också aldrig någonsin mått så dåligt av Endometriosen som jag gjort iår. Smärtorna togs till en helt ny nivå och det har brutit ner mig. Jag är på väg upp. Även om det tar tid så ska ja upp. Jag ska faan i mig må bra igen... *osäker*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards