Lillan

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2017

Smärtor och ångest

Av jodi - 30 oktober 2017 23:29

Så jävla arg på den här skiten nu! Skulle kunna göra nästan vad som hälst för att bli av med den här vidriga sjukdomen. Jag vill ha ett helt annat liv än de jag har fått nu på grund av Endometriosen.
Bitter....bittrare...jag!

Ja vet...ja borde acceptera sjukdomen och glädjas över de positiva runt om mig. Men de går faan inte att göra de just nu. Mer än kortare stunder på dagarna. Jag har haft en mysig dag och busat mycke med Lillan. Jag har rört mig en del och vi har haft roligt. Men faan vilken smäll jag får ta efteråt. Ont som in i *piiiip*!
I efterhand (några dar efter) tycker jag att det är helt klart värt de. Måste ju ändå leva.
Men än så länge är jag långt ifrån den tanken. Vill få dom här olidliga smärtorna att fara åt helvete. För de känns som att jag inte kan stå ut. Vill krypa ur min egna kropp, men de går inte. Tanken på att jag är fast med denna kropp i resten av mitt liv ger mig ångest.

Man lever bara en gång. Varför måste mitt liv bestå av smärtor från helvetet. Varför kan inte jag få ha ett jobb, tjäna mina egna pengar, resa, skaffa barn mm. Eller bara kunna ha orken att laga min egna mat, gå runt fritt i mitt hem, gå till brevlådan.
Är så arg just nu.

Jag har haft skov förut...många gånger.
Men aldrig så här illa. När de här e över o ja mår ok igen. Hur pass bra kommer jag kunna bli? Vad blir mitt nya "bra". En ännu värre tanke...hur tufft blir mitt nästa skov?

Hela familjen måste ställa in sig efter hur Endometriosen vill leva mitt liv. För just nu är de inte jag som styr.
Head of the household=Endometriosen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Skapa flashcards