Lillan

Direktlänk till inlägg 28 september 2017

Upp och ner gångar, hela tiden

Av jodi - 28 september 2017 08:06

Det har hänt en del efter de senaste blogginlägget. Jag bor kvar på sjukhuset. Helgen var hemsk att genomlida. Men på måndag morgon kommer läkaren in o säger " du ska få din Eda... Men du får komma nu på en gång". Åkte ner till post-op och fick min Eda. Smärtan gick från vass 9 till vass 0, en helt otrolig känsla! Hela dagen va jag smärtfri, totalt smärtfri. Ja kunde ligga med raka ben igen, ja kunde gå igen. Benen var ringliga men dom tog mig iaf framåt. Dagen efter vaknade jag av molande värk i magen. Jag var också irriterad av tejpen på ryggen. Lite senare hade jag ont ryggen. Vid dagens slut kunde ja knappt röra mig. Ryggen högg till av minsta lilla rörelse och magen molade på. Sköterskorna eller läkaren på avdelningen beslutade att jag skulle ner till post-op igen så dom fick titta på ryggen. Klockan 1 på natten kördes jag iväg.. De slutade med att dom tog bort Edan, för den fungerade inte :(. Ja blev också sövd och skickad till röntgen för att utesluta inflammation. Dom hittade inget konstigt med ryggen men någon Eda fick jag inte tillbaka. Inte häller någon annan smärtlindring. Tillbaka till ruta1. Är verkligen glad över att jag fick en dags paus från smärtan. Men jag hade inte hunnit återhämta mig på långa vägar. Efter flera timmars smärta och förtvivlan fick jag hjälp att ta ner smärtan litegrann. Sen kom smärtkliniken in o berättade deras plan. Den dagen skulle ja få ha en hel del smärtor, men kommande dag (idag) skulle dom komma in o get mig ett smärtstillande dropp...ist för Edan. Kändes som en praktisk plan iaf. Nu är det bara några timmar kvar tills dom kommer.

..........Fortsättning följer :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Skapa flashcards