Lillan

Direktlänk till inlägg 13 september 2017

Tjejkväll på sjukan

Av jodi - 13 september 2017 22:41

Det har gått över ett år sen jag var här, men nu är jag inlagd igen. Jag hade en läkartid ingen idag för att klura ut vad mina ökade smärtor grundar sig i. Läkaren misstänker att endometriosen spridit sig under sommaren och vill därför sätta in ytterligare en hormonbehandling. Kommer även ändra om lite bland mina smärtlindrings mediciner.

Jag visste om redan innan besöket att en undersökning skulle göras *ångest*. Så jag bjöd med min kära faster som stöd.
Vetskapen om att trigga igång kraftiga smärtor när man redan har så ont är väldigt ångest laddat.
Som väntat fick jag väldigt ont och blev inlagd på21:an. Efter att smärtlindringen börjar hjälpa upptäcker jag att jag har ett gäng trevliga brudar i rummet. Vi har snackat nästan nonstop med varandra. Hur trevligt som hälst!
Efter några timmar så kom en ny smärtattack. Smärtan vill inte riktigt ge med sig. Hoppas jag vaknar upp imorgon utan att någon extra smärtlindring behövts under natten och att de största smärttopparna gett med sig. Vill kunna klara mig på de medecinen jag ska ha hemma sen.
Mina "bunkbuddies" o ja har haft de så trevligt så de känns nästan olagligt. Får man ha de så här bra på sjukan? =) Riktigt härligt är det iaf att kunna fokusera på trevliga samtal ist för smärtan. Men nu ska den sexiga blå natt skruden o ja försöka få lite sömn o hoppas på en lika trevligt morgondag fast utan smärtor ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Skapa flashcards