Lillan

Direktlänk till inlägg 11 september 2017

Akuta smärtor utan akut orsak

Av jodi - 11 september 2017 19:17

Det har varit en hämsk natt. Igår eftermiddag eskalerade smärtorna och jag klarade inte av dom själv längre. Jag ringde KK (kvinnokliniken) och sa att jag inte visste hur jag skulle göra. Tjejen säger åt mig att åka in. Vilket jag gör. Väl inne på akuten är buken så hård och svullen att den inte gick att undersöka. Läkarna pratade om ultraljud/röntgen eller kirurgen. Efter några timmar får jag Voltaren, som inte hjälper alls. Sen ligger jag i ca 6timmar utan smärtlindring. När läkaren väl kommer tillbaka så säger han att KK vägrar ta mot mig även om han försökt. Och han får inte behandla mig eftersom att jag inte har någon akut åkomma. Bara väldigt akuta smärtor. Han sa att jag måste åka hem. Jag bröt ihop...all kraft och ork är liksom slut. Läkaren tyckte synd om mig och stod inte ut med att ja grät. Jag förklarade också att dom kan köra ut mig om dom vill, men hem åker ja inte så länge jag har så här ont. Min dotter tror att doktorn hjälper mig...inte kan ja komma hem i värre skick än när jag åkte in. Jag fick en smärtlindrande spruta som hjälpte tillslut. Men hela vägen hem var smärtsam.

Idag har jag mest sovit och vilat. Mår konstigt av medicinen, kräks, huvudvärk och yrsel. Men smärtorna har minskat så de känns bra!
Är så besviken på KK. Hur har dom mage att säga till mig att jag ska åka in men sen vägra att ens träffa mig. Är inte värd mer än en påse skit.

Dom ringde idag för o kolla läget. Deras ursäkt för att ha betett sig som svin var: att deras jour läkare inte kan Endometrios och har inte tid att sätta sig in in vilken smärtlindring jag borde ha.

Men för i helvete! Va finns de journaler till? Läs i dom o Se vad jag brukar få...eller fråga mig. Så jävla lång tid kan de väll inte ta? Är jag inte värd den tiden? ...blir så besviken på att vi med Endometrios fortfarande inte har rätt till vård.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Skapa flashcards