Lillan

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2017

Förjävlig Endo-morgon

Av jodi - 22 augusti 2017 10:57

Ibland blir de helt åt helvete! Jag hatar när Endometriosen (min endo) drabbar andra än bara mig.
Imorse fick jag ett längre smärtanfall och kunde inte röra mig. Lillan fick hämta min väska så jag kunde ta mina mediciner. Bara de känns riktigt jobbigt. Att hon ska behöva undsätta mig.
Efter ett tag la sig smärtorna lite och jag kunde ta mig upp. Att ta mig till rulliz som stod i garaget kändes som ett maraton. Men tillslut kunde vi iaf dra oss iväg.
Det är Lillans andra dag i skolan och på grund av mig kom hon försent. Så jävla illa, ja skäms!
Jag skäms inte för mina smärtor, dom e som dom är. Men jag skäms för min dotters skull. Att hon behöver komma sent till skolan och smyga in i klassrummet mitt i lektionen. Försöka sätta sig in i vad hon har missat. Hon får troligtvis svara på frågor om varför hon kom sent.
Jag tycker verkligen inte om när min sjukdom drabbar andra. Speciellt inte min älskade dotter!

Nu mår jag bättre. Sitter med min värmedyna i soffan och väntar på att läkaren ska ringa. Diskutera ändringar av mediciner och ifall jag behöver åka in eller inte. Kan behöva undersöka orsaken till dom ökade smärtorna. Men då bokar vi en tid. Jag vill lösa det på telefon och kunna va kvar hemma. Men fortsätter smärtorna har jag inte mycke val än att åka in iaf. Snart har jag ingen kraft kvar till att orka med attackerna.

Hoppas verkligen att den här dagen går åt de bättre hållet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards