Lillan

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2017

Tuft i paradiset

Av jodi - 15 augusti 2017 21:24

Tvätta, Städa, Diska, Laga mat, Plocka och Fixa som en frisk människa?...NAE, inte ens nära! Idag har jag njutit av utsikten av "min" åker. Försökt sitta ute lite här o var. Jag är så jävla orkeslös. Känns som att Endometriosen växer...blöder, bildar cystor, sätter ihop mina organ, förstör allt i sin väg. En känsla som är väldigt svår att förklarar. Men även om det känns som att kroppen håller på att dö, så vet jag att det troligtvis bara beror på inställningen av nya behandlingen. Och att ja snart mår bättre igen. Jag har dagar eller stunder som är bättre. Då jag orkar röra mig lite o kanske tom va till någon nytta. Hoppas det snart återgår till mest ok tid, med inslag av några dagar eller stunder som är sämre ist. Är tacksam över att jag bor så fint som jag gör. Att kunna njuta även när smärtorna är närvarande....guld värt!

 
 
Anna

Anna

15 augusti 2017 22:12

Är ju sååå vackert i lilla Tjällmo 😍
Hoppas du njutit ordentligt av din åker idag. Städ tvätt matlagning allt så tråk göra finns kvar till en annan dag 😊

http://Tjallmoanna.blogg.se

jodi

16 augusti 2017 11:13

Oja, de finns kvar ?....idag tex när det regnar ^^.
Fast de får nog vänta ytterligare några dagar, veckor. De blir vila, vila och vila nu ett tag så jag orkar vara social med folk igen snart ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jodi - 27 maj 2022 23:42


Nu är det två veckor sedan vi kom hem till Sverige igen. Så här fint uppsvälld var magen efter resan hem. Magen sväller fortfarande om jag överanstänger mig. Men det krävs mycket mera nu. Och den blir inte häller riktigt såhär stor. Jag klarar av at...

Av jodi - 7 maj 2022 21:03


Jag bara älskar dom dagar jag vaknar före alla andra och smiter ner till stranden för att se soluppgången. Där sitter jag helt ensam. Med tiden börjar stranden vakna till liv. Några enstaka joggare visar sig. En tjej gör morgon yoga en bit bort. Stä...

Av jodi - 20 april 2022 18:51


En del av vårat poolområde.... Underbart! Utöver staketet runt poolen så är området stängt så barn kan tryggt springa omkring. Lillen hittar nya vänner dagligen, inga spärrar alls. Han hälsar på nästan alla han möter. Framförallt tjejer. Lillan spe...

Av jodi - 15 april 2022 08:01


Min lycka lyser igenom masken. Här har jag precis överlevt en två dagars resa från min lilla byhåla till en ö utanför Afrikas kust. Med packning, rullstol, vagn, barnen och deras mormor. Resan har inte varit smärtfri direkt. Men jag har ändå kunnat ...

Av jodi - 2 april 2022 21:20


Jag läker fint. Det syns inte så bra på bilden men dom har gjort 4 håll i min navel. Troligtvis fanns det en hel del ärr vävnad ivägen. Så totalt 8 ingångar. Det är inte bara såren som läker fint. Jag har dessutom mycket mindre smärthöjningar. Jag k...

Skapa flashcards